[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Salut!  XML
Forum Index » Despre noi
Author Message
ho29702
Junior member

Joined: 29/01/2018 11:34:57
Messages: 13
Location: Cluj-Napoca
IP:
Offline

Salut,

Numele meu este Vali, sunt din Cluj, incepator in acvaristica, dar dornic sa invete.

Totul a inceput acum vreo 2 luni, cand m-am decis ca mi-ar place sa vad un colt de natura cu pestistori autohtoni si la mine acasa.
Asa ca am luat un acvariu de 54l, 60x30x30, in care am bagat pietris de rau, ceva craci de acvariu si ceva plante de acvariu.
Apoi au urmat 3 bibani autohtoni (Perca fluviatilis).
Acvariul a venit cu un capac cu neon de 15W, si un filtru Eheim Intern Pickup, dar nu stiu exact modelul. (incalzitor este, dar nu l-am folosit)

Problema a fost ca bibanii sunt mult prea "salbatici si timizi", si acvariul parea "mort".
Am mai adaugat 4 carasei autohtoni, ca sa dea culoare, dar deja nu mai imi placea directia in care mergeam (parca ii pacat sa ai un acvariu frumos, cu carasul comun)

Zilele trecute, am eliberat in raul mama, tot ce am avut peste in acvariu.
Am scos majoritatea pietrisului din acvariu, si l-am inlocuit cu pietris cuartos de 2-4mm, am re-plantat ce aveam ca plante originale (stiu doar moss ca specie) si am mai adaugat ceva plante cumparate ulterior (anubias nana, si inca vreo 2-3 sortimente).
Incalzitorul care nu l-am folosit (la bibani nu ii nevoie de 25grade apa), l-am bagat in functiune, si pentru o sapt (cel putin) ciclez acvariul.
Apa o schimbam saptamanal (max 40-50%), si findca am pastrat o mare parte a "vechii apa" (cu bacterii, microorganisme), cred ca o sapt este decent pentru ciclare.

Ca sa ajut putin plantele cu dezvoltarea, am adaugat si easy-life profito. (cantitate recondata de producator)