[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Stabilire nivel valurire apa - plantat  XML
Forum Index » Apa
Author Message
MihaiF
Senior member

Joined: 15/02/2017 14:50:05
Messages: 863
Location: Baia Mare
IP:
Offline

As dori in acest topic sa se prezinte rolurile valurii apei la bazinul plantat. Eu sunt incepator si as dorii sa inteleg mai bine ce se petrece in bazinele mele.
Se spune ca rolul cel mai important al valuriri apei ar fi oxigenarea ei. La un bazin bine plantat mai este asa de esentiala valurirea ?
De ce intreb asta ? Pentru ca am avut c3va probleme cu dizolvarea CO2 ului datorita valuririi. Ca rezultat am scazut valurirea. Efectul a fost o concentratie mai buna de CO2. Sigur ca automat m-am gandit ca va scadea nivelul oxigenarii. Am lasat bazinul o saptamana asa , dupa care am facut test de O2. Rezultatul a fost pe maxim cat poate testul meu indica 10 mg/l.
Porcu
Faraonu'
[Avatar]

Joined: 01/03/2002 09:35:00
Messages: 11163
Location: Egiptu' Antic
IP:
Offline

MihaiF wrote:Se spune ca rolul cel mai important al valuriri apei ar fi oxigenarea ei.

Asa e, valurirea imbunatateste schimbul de gaze. Vietatile din acvariu (pestii, plantele si bacteriile) au nevoie de oxigen. Intr-adevar, valurile elimina si CO2 din apa dar nu-i bai, compensezi prin cresterea debitului.

Poze: smilie ... Poze cu plante
Silviu Man
Aqua Man
[Avatar]

Joined: 10/01/2017 16:02:12
Messages: 6464
Location: Barlad
IP:
Offline

MihaiF wrote: La un bazin bine plantat mai este asa de esentiala valurirea ?


Depinde mult de intelegi prin bine plantat. Prezenta unor plante cu crestere rapida este mai importanta,
nu numai din punctul de vedere al reglarii chimiei apei cit si din cel al oxigenarii apei. Asadar, un bazin bine